lördag 5 maj 2012

Nattlig detox

Vid halv elva vaknade Z igår och uppmärksammade oss på att en magsjukebakterie smugit sig in i hans rum. "Härligt" tänkte vi och delade upp uggifterna enligt jämställdhetslagen. Marcus befann sig med Z i duschen i en halvtimma då varje tvättning snart blev ogjord. Jag dansade runt i Z:s sovrum med rengöringssprit och rena lakan.
Natten förblev vaken och Z genomförde årets största detoxkur.
Kl sju tvättade jag av mig nattens överaskningar och begav mig något sliten till min tenta som gick så galant det bara kan göra efter en detoxnatt utan någon sömn.

Z har under dagen börjat piggna till igen och han bad om att få jobba lite i trädgården på eftermiddagen. Han tyckte nog att vi föräldrar skulle hålla oss vakna ett tag till. I detta nu är kvällsrutinerna i full gång medans jag smyger undan här med min dator....
Snart ska jag sova och det finns inget som jag hellre vill göra just nu.
Jag hoppas bara att alla magsjukebakterier nu är utplånade och att vi slipper en vårrensning i tarmsystemen.

God nat go´vänner

1 kommentar:

  1. Uh! De där nätterna med kräkel....de är värre än de vanliga nätterna.
    Håller tummarna att ni klarar er och att fina prinsen snabbt är tillbaka på banan så du får sova lite mer.
    Kram till er!

    SvaraRadera