torsdag 3 maj 2012

Kräftornas vår

Äntligen kom våren med maj i släptåg. Runt om ser man människor som sugit åt sig de starka solstrålarna genom att de ser ut som ett gäng nykokta kräftor. Årets första bränna... som jag har längtat. Z har en sedvanlig brun rand i nacken som han alltid har under sommaren.
Operation hus och trädgård har löpt på ganska bra och Z har hjälpt till och organiserat våra uppgifter. Tyvärr är han en hejare att klättra på stegar nu för tiden... fast bäst går det uppför. Ner kommer man alltid på ett eller annat sätt och det är nog det "andra" sättet vi vill undvika. Det gäller att snabbt ställa undan de attraktiva stegarna när man klättrat klart, annars är klätterapan Z snart där.

Men det är väl en självklarhet att arbetet måste kontrolleras av bossen himself.
Veckans nya tecken gick snabbt att lära in. "Datormus" kände jag var ett viktigt ord ;-) och det behövde jag bara visa en gång innan han la det på minnet. Så nu pekar han stolt mot datorn och tecknar "datormus" i tid och otid. Gullunge.

Den sista tiden är det pappa Marcus som tagit hand om alla ruljanser i och utom hemmet. Jag har varit frånvarande ur de flesta perspektiven eftersom jag pluggar dubbelt kan man säga. Förutom den pågående så läser jag in en tidigare kurs som jag tyvärr inte klarade av i vintras. Men jag och min skrivpartner lyckades lämna in vår uppsats två dagar tidigare (igår) än förväntat och det innebär att jag har två hela, långa dagar att plugga in psykologin för omtentan på lördag. Denna gång ska jag fasiken fixa det.!!!!

Jag önskar er en härligt solig vårdag go`vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar