onsdag 11 april 2012

SOMMAR SOMMAR

Sommaren är här!!! Visst är det helt underbart?! Äntligen!
Fast... var är solen? Och regnet som kallt biter sig fast på kinderna är ett dagligt inslag. Och något Rosevin har jag ännu inte skådat. Ne, vi får nog tusan vänta snällt nån månad till...fast inte om man är världens största sommaroptimist. Marcus, min kära sambo kom hemskuttandes förut i ett par nyinköpta arbetsbyxor...igen. Ja det går åt några par i veckan tycker jag ibland. ;-) Var var vi.. jo skuttandet. "Vad tycker du?" frågar karln stolt och ställer sig i en för modevärlden ny pose. Jag studerar honom noga och ser snart att något inte stämmer. Visst är det rätt karl i byxorna men något är fel. LÄNGDEN! Karln har gått och köpt sig ett par korta arbetsbyxor.. sådana där som slutar en bit nedanför knät.... i APRIL!!!
Jag suckar en aningens högre och får som svar "Ja men det är ju varmt ute nu"
Nu är det så att både Z och Marcus är som två vandrande element och egentligen är det väl inget ovanligt att han är lättare klädd än oss andra "normala" när det är -20 grader ute... men sommarbrallor i April???

Jaja...vi får väl se.

Ha det så gott go´vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar