söndag 22 april 2012

Rocky


Då har Z nu hittat sitt kall här i livet. Boxning! När han fick syn på sandsäcken som hängde så där ny och blänkande i taket skrek han rakt ut och sprang ett litet ärovarv. När dessuton boxningshandskarna uppenbarade sig... ja då ni. Det boxades och ropades... höga toner satte sprickor i våra gamla rutor och mellan varven tog han sig en språngmarsch.
Jag har nog aldrig sett Z så upprymd som då. Sen om det är bra att han tycker det är kul att boxas lite återstår att se men tanken är att han ska koppla ihop sandsäcken med att slå... ingen och inget annat.

Den stora anledningen till utrustningen är väl snarare att de gamla föräldrarna han råkar bo med ska jobba upp sina gamla muskler som ligger latenta någonstans i deras trötta kroppar. Det är en fantastisk träning och spinning har väl aldrig varit min grej precis... inte sedan jag råkade bromsa spinningcykeln lite för snabbt så jag for över styret och hängde hjälplöst i pedalerna där mina fötter lyckosamt nog satt fast. ;-)

Helgen har inneburit studier för min del. Dels för en presentation i morgon och dels för en omtenta i psykologi jag har om en dryg vecka. Tyvärr har böcker emellanåt en väldigt sövande effekt på mig och till Marcus förtjusning måste sådana tillfällen dokumenteras.

Jo, den tentan kommer nog att gå strålande!!!!
Nu måste jag hänge mig åt mina små hundar en stund innan jag somnar över tangentbordet.
Ha en underbar kväll go´vänner!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar