fredag 20 april 2012

My.Perfect.Baby

God kväll go´vänner. Så nu sitter vi här efter en veckas slit med jobb och skola. Det ständiga kallnande kaffet står här bredvid mig och tycker det är dags att jag dricker upp det nu. Z har förmågan att se till att en rykande kopp kaffe alltid hinner kallna innan det får göra verkan i den koffeinberoende kroppen. Men nu har han gått och lagt sig... eller är på väg upp för trappen i detta nu med sin pappa, så NU blir det fika.
Det har varit en produktiv vecka och jag har fått mycket gjort. Z har hållt sig frisk ganska så länge nu och det är så skönt.

När jag för drygt ett år sedan surfade runt på nätet i jakt på föräldrar i samma situation som min egen stötte jag på många fina bloggar där jag kunde ta del av deras liv. En av dem,
http://myperfectbabyjulian.blogspot.se/, som en mamma så fint beskriver deras vardag med sin son som har Downs Syndrom fastnade jag för. Hon har även företaget My.Perfect.Baby som är ett familjenätverk/mötesplats för de som lever med eller är intresserade av funktionsnedsättning, språkstörning, diagnos och syndrom.
Där kan man få kontakt med olika experter, föräldrar och läsa innehållsrika artiklar. Hon har även en webshop som har massor med fina produkter. Jag rekommenderar starkt ett besök där!!!!

Och idag så blev jag en av deras bloggisar så framöver kan det dyka upp lite kul här på bloggen. ;-)
Grundaren av My.Perfect.Baby, Emelie har även hjälpt mig med en artikel för att värva en sponsor som kan bidra med någon produkt till Smith-Magenis Syndrom-konferensen i Juni som hålls i Denver, Colorado. De ska ha en "Silent Auction" under helgen och pengarna går oavkortat till PRISMS- Parents and researchers interested in Smith-Magenis Syndrom. Det vore så kul att kunna bidra med något och eftersom jag, vad jag vet, är den enda från Sverige som kommer att delta vore det en fin gest att bidra till fortsatt forskning och gemenskap för SMS-familjer världen över.

Vet ni någon som skulle vara intresserade av att sponsra med någon produkt så kontakta mig via kommentatorsfältet eller via mail cilla.rocco@hotmail.com

Nu ska en delikat måltid skapas!!! Ha en underbar kväll go´vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar