måndag 30 april 2012

Iiiiiiskallt

Då var jag tillbaka igen efter några dagars bloggsemester. Jag har spenderat helgen i ett litet hus vid en liten kall sjö med mina fina tjejsläktingar. Jodå, vi skulle ha en tjejweekend ute i vildmarksspenaten med god mat och givetvis gott vin.
Inga karlar eller barn hade tillträde och stämningen var hög. Kväll 1 kacklades det in på småtimmarna. vi spelade ett spel som gav många skratt när uppgiften var att försöka nynna en melodi så de andra skulle gissa rätt. "Ekorrn satt i granen" var väl den melodin som de flesta gissade återkommande på även om personen i fråga försökte sig på en hit av Roxette eller en svensk gammal visa.
Båda morgnarna var jag uppe med tuppen vid femtiden. Jag satte mig på den fånigt stora altanen med rykande gott kaffe... alldeles för mig själv. Jag tittade ut över det stilla vattnet en stund innan jag satte fart med att plugga psykologi då jag har en omtenta på lördag-
men det blev inte bara plugg...nej då. Bland annat så invigde jag sommaren med ett litet dopp i den kalla sjön. Det såg varmare ut än vad det var kan jag meddela och det var nästan så jag fick knacka loss isen innan jag gjorde ett stiligt svanhopp... eller snarare sakta huttrade och skrek när jag vaggade ut i kylan

Jodå, bilbevis och allt. Det är jag som är den sprattlande pricken till höger om bryggan. Hade jag varit en man hade jag lätt kunnat påstå att det var "krympande" kallt. ;-)

Det är så härligt att åka iväg ett par dagar och verkligen umgås med sina nära... det blir tyvärr inte så ofta men jag längtar redan tills nästa gång!!!! Tack hela gänget!!!!

Z blev så glad när jag kom hem att han tyckte vi skulle såga träd... och jag är väl inte den som säger nej till ett sånt mysigt söndagsnöje, Vi sågade och trimmade i trädgården att behovet att köpa in nya buskar och träd återigen är stort.

Nu måste jag fortsätta plugga.
Ha en underbar Valborg go`vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar