lördag 7 april 2012

Glad påsk


Att sminka sig är en hel vetenskap om man vill ha ett resultat som inte ens påminner om en påskkärrings utseende. Lägg till en liten energisk Z till det…
Jo, idag var väl tanken att jag skulle piffa till mig en aning inför en påsklunch vi var bjudna till. Jag intog spegeln i badrummet med ena foten på toalettlocket och en hand på vattenkranen. Z for fram och tillbaka mellan toan och handfatet för att lyfta lock och sätta på vattnet. Plötsligt när jag var som mest igång och kletade med krämer och dylikt blev det tyst… för tyst. Ja tittar nervöst efter den tysta raketen… jo då han hade hittat en schampooflaska som jag glömt på golvet. För att göra historien kort så fick jag duscha Z, toaletten, väggen och golvet… suck. Torra och schampoofria kläder på och sen tillbaks till sminklådan. ”BRRRRRRRRRRRRR” hörs med ett försvinnande ljud. Det var Z som nu funnit pappas rakapparat och sprang glatt iväg med den för att hitta nån att prova den på. Jag sprang efter i en rasande fart med puderborsten i högsta hugg. Rackarns unge.
Så innan jag blev klar med en mycket ojämn och stressad makeup… ett väldigt snett ögonbryn och mascara i håret försvann det både toalettpappersrullar, en tandborste, tandkräm på mitt ben och om jag inte minns fel lyckades Z föna en av hundarna…..
Tur att man får se ut som en påskkärring en dag som denna.

Påskägg utdelades i ottan och hundarna fick börja. Z sprang omkring i lekhagen och såg till att hundarna åt upp sitt godis och givetvis provlekte han leksakerna. Sedan var det lille Z:s tur att få leta efter sitt ägg. Han tjoade glatt när vi väl hittade djupt inne i ett skåp och det öppnades snabbt.
Vid lunch hälsade vi på min moster och morbror som bor i de djupa skogarna i Småland. God mat och ännu mer påskägg serverades och till det en underbar gemenskap. Det var så trevligt och Z höll igång och visade sina bästa sidor.

Nu ska jag göra mig en kanna kaffe och passa på att plugga lite.
Glad påsk go`vänner.

Borka, Bailey & Rocco övervakas av Z

Leksakstest pågår

Nam nam gnag

Min...bara min,,,,

Götteligöttgött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar