onsdag 18 april 2012

Ekande tystnad

Tystnaden på bloggen har varit ekande... men nu är jag tillbaka. Studielivet och fantastiska Z har de gångna dagarna tagit all min tid.
I går hade Z sin sedvanliga BTI-träning på habiliteringen. De två ledarna visar nya moment som Z ska jobba med och vi får visa upp hur vi arbetar. Z och jag har lite svårt att få till de uppgifter som ska utföras sittandes vid ett bord. han flippar ofta ur på mig och ser ingen fröjd med det. Så igår ville ledarna att jag skulle demonstrera det så de kan komma med råd. Sagt och gjort. Jag satte mig mittemot lille Z och började ta framsmå bilder på gubbarsom gör olika saker. Momentet gick ut på att Z skulle teckna verben på gubbarnas olika aktiviteter. Z satt lugnt och tecknade tydligt och metodiskt. Inga utbrott eller tecken på det. Eftersom det gick så förvånadsvärt bra utförde vi ännu ett moment och denna gång skulle Z teckna vilket djur jag höll fram och även låta som djuret. Han klockade hela uppgiften utan mothugg. Ja... han kan ju inte låta som djuren ännu eftersom han inte har ett tal men han försöker duktigt.
Vilken fantastiskt framgång och jag är så stolt över min lilla raket.

Nu måste jag stressa vidare. Jag ska vara på universitetet in 15 minuter men dessförinnan måste jag hitta hårborsten som Z, dumt nog, fick leka med i morse.
Ha en fin dag go`vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar