fredag 6 april 2012

Attans bananer

Det var tusan vilket blött väder långfredagen bjuder på. Fast med det så fick jag en godtagbar anledning att uppgradera min bil med nya torkarblad. Men det var inte gratis kan jag lova. 360 riksdaler fick jag snällt betala under suckandes protester från min sida och gu nåde dem om de går sönder. Dessutom var det en konstig pillefjutt som bara satt på det ena torkarbladet som säkerligen hade en mycket avancerad funktion... men vilken sida skulle då denna sitta på. Efter en ramsa med en väl vald svordom, min nya favorit "attans bananer" och ole dole doff hamnade den på höger sida och Z tyckte att det var ett strålande val.
Efter det intog vi mormors lägenhet för att studera allt mysigt påskpynt och kontrollera att den ena kattens svans satt kvar. Mora träsk fick även gapa ut deras små hurtiga sånger på tv:n och Z var väl inte helt frälst av de svettiga gubbarna men det blev ingen total diss (som jag hoppats på).

I skrivande stund sussar den lilla raketen och jag ska inta någon tråkig hushållssyssla såvida jag inte kommer på nåt roligare.

Ha en LÅÅÅÅNG fin fredag go´vänner!

1 kommentar:

  1. Attans bananer vilka dyra torkarblad! ;-)
    Känns som den här fredagen kommer att bli låång med detta busväder. Tur vi hann njuta av solen i onsdags!
    Mora Träsk männen är väl inte de sexigaste precis...
    Kram!

    SvaraRadera