lördag 3 mars 2012

Mirakelsalvan



Då jag har en reklamfri blogg kan man tycka att bilden ovan inte passar in... men det är ingen reklam utan ett budskap från de djupa blodiga sprickorna i Z:s fötter som från och med idag lyser med sin frånvaro. I över ett år har Z tampats med onaturliga sprickor under sina tår och jag har tagit till ALLA medel som finns på marknaden. Den ena kladdiga salvan efter den andra.
Så för några veckor sedan fick jag ett tips från Z:s fina resurs om något som hette rosensalva. Jag googlade produkten och fann snabbt en hemsida som hade denna och det påstods att den kunde bota sprickor och dylikt.
Ett par snabba tangenttryckningar och två dygn senare ramlade salvan ner i brevlådan och operation rossalva påbörjades samma kväll. Och nu...en vecka efter behandlingsstart så är sprickorna borta och hans hårda elefantliknande hud på fotsulorna börjar mjukas upp. Ett mirakel utbrast jag när jag ikväll smörjde in honom. Marcus trodde inte en sekund på mig och att en "hokuspokus-salva" skulle ha löst Z:s problem när vi provat allt annat...men när han också inspekterade de små pyttefötterna gav han med sig.

Z bubblade glatt på när vi beundrade hans hela, mjuka och släta fötter och förstod inte alls glädjen i vår kvälls-sysselsättning.
Nu ska fas två inledas med denna salva. Jag anser att om den kan bota så djupa sprickor som Z hade borde den inte då kunna minska rynkor??? Inte för att jag har en enda rynka som vittnar om att jag fyller 35 i år.. (eller hur?) men jag ska banne mig prova.

Ha en underbar kväll go´vänner!!!!

1 kommentar:

  1. well im giving it a try...my wrinkles are like crevices that people can fall into! glad it worked for beautiful boy xxx

    SvaraRadera