lördag 17 mars 2012

En såg

Denna disiga vårdag försåg jag mig med en avslappnande såg i ena näven och en sekatör i den andra. En stunds svettig avkoppling i trädgården medan Z jagade en sovtimma på lunchen är då aldrig fel. Så nu har några buskar fått sätta livet till och förmodligen ett äppleträd också eftersom jag aldrig blev nöjd med trimningen så blev trädet bara lägre och lägre...och lägre.
Men trädgårdsarbetet tog inte slut där utan en stund senare tittade både Z och pappa Marcus ut och greppade en skottkärra och drog sitt strå till stacken... eller Marcus drog väl mest på Z i skottkärran...

Sedan byggde vi små porlande bäckar, hoppade i alla vattenpölar vi kunde hitta och tog en härlig promenad.
Själv är jag så trött att jag med lätthet kan sova till nästa vecka så nåt nattsudd lär det inte bli ikväll heller. Inte innan midnatt ialla fall. ;-)

Sov gott och ha en härlig kväll go`vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar