tisdag 13 mars 2012

Attack-alfabetet och Rovdjuret


Z:s mormor har länge försökt att få mig att införskaffa en Mora Träsk-dvd till Z då hon tro att sångfågeln Z skulle älska det. Jag har väl varit aningens motsträvig eftersom jag är rädd för att Z ska bli besatt av dem så jag måste sitta och titta dagligen på ett gäng gubbar i tajta cykelbyxor som bär sig åt så jag måste leta fram skämskudden. Jag vet att de är otroligt populära hos barn och givetvis ska även fina lilla Z få en chans att få upptäcka detta spektakel men ärligt talat.... jag har aldrig riktigt fattat tycke för dem. Mora träsk var väl som störst under min barndomstid på 80-talet och...ne...inte ens då. Jag får samma känsla av dem som när jag tänker på vilse i pannkakan...storpotäten och allt vad det nu va.
Men mina påhitt stoppar inte ett av Mora Träsks största fan "Mormor"! Hon surfade in på en välkänd sida på nätet där man kan köpa filmer av alla de slag och beställde en dvd till Z. Mora Träsk på Cirkus närmare bestämt. Två dagar senare dunkade till i hennes brevlåda och hon river ivrigt upp paketet som ska inviga min Z till de sjungande cykelbyxornas värld. Men... det är inte Mora Träsk i paketet utan Rovdjuret med Arnold Schwarzenegger som pryder omslaget på skivan. Nätbutiken har förmodligen blandat ihop två ordrar så någon person någonstans i Sverige lär bli förvånad när han river upp sitt paket i hopp om att få se den gamla Oscarsnominerade science fiction-action filmen men istället får Mora Träsk i sin hand!!!!!

Lite om fina Z oxå. Hans nya favoritlek är "Attack-alfabetet". Jag ska teckna alfabetet och samtidigt sjunga bokstäverna till slagdängan "Blinka lilla stjärna..". Och Z är på helspänn för när som helst kan någon av bokstäverna attackera och anfalla hans mage eller fötter. Bokstaven Z och Ö är säkra attacker så när de bokstäverna närmar sig skrattar han högt.

Ne nu måste jag sova.
Natti natti go´vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar