söndag 25 mars 2012

Åhh.. en sån dag....


 Ja, denna helg, denna dag!!!! Jag sitter här med ett fånigt leende och tänker på vilken underbar dag vi har haft. Mycket kul har hänt och det är svårt att bestämma sig för vad som varit roligast.
Min bil tycker nog att det bästa var att äntligen få sig en tvätt med hjälp av Z... och visst är det kul att se att den verkligen är blå som det står i reg-beviset.
En glad huggorm gjorde en slö snabbvisit här i år igen... men den försvann snart och jag fick snällt springa in och byta byxor...
Jag har idag bokat och betalt för årets största sammankomst.. Smith-Magenis Syndrome Conference 2012... jodå, visst ska jag dit till Denver, Colorado och sprida mitt stora leende och anteckna, lära mig, lyssna på allt som finns att veta om SMS. I slutet på juni packar jag mig iväg med en påse pennor och ett par block...och en tandborste.. Jag längtar så och känner att detta verkligen kan hjälpa oss.

Men då kommer vi till dagens stora höjdpunkt... Z KAN STÅ!!!! Jajemensan, ni läste rätt. Efter tre och etthalvt år har han äntligen lärt sig att ställa sig upp utan att hålla i något. Jag har lagt till ett litet bildspel nedan som bevis... och låten som spelas är tillägnad min Z... och sen är det ju oxå hans favoritlåt.

Ne nu ska jag le vidare.....
Ha det bäst, ni underbara go´vänner!!!






2 kommentarer:

  1. Hei! Så bra at Z har lært seg å stå. Og så utrolig bra at du skal reise på konferansen i Denver... Skulle gjerne reist dit selv, men husbygging tillater ikke det... Skulle gjerne få vite mer og bli kjent med flere SMSere og foreldrene. Blir glad om du skriver masse her om alt hva du lærer i USA !!!! Her i Norge er det cirka 20 SMSere diagnostisert, og sikkert flere enn meg som gjerne vil lære mer, vet ikke om noen som skal til USA fra Norge enda, men skal forsøke å finne det ut. God natt! Klem fra Norge

    SvaraRadera
  2. Fantastiska Zigge!!! Jag känner SÅ med er och gråter glädjetårar, underbart!
    Det andra också men glädjen över sina barns (och andras barns) framsteg särskilt då det finns omständigheter som gör att det inte är självklart, är obetalbart och alldeles underbart. Såg även pappa M glädje!
    Stor, stor KRAM!!!

    SvaraRadera