söndag 26 februari 2012

Öron-repris?

Idag visade Z att hans tredje öroninflammation bara detta år är på ingång så imorgon blir det en liten utflykt till doktorn igen.
När öronen börjar bråka är hans humör... mycket om man säger så. Men vi har ändå lyckats leka rockstjärna med en röd häftig gitarr och ett par svarta brillor.
Jag är så imponerad över hur snabbt min lille utvecklas nu. Han tecknar i meningar nu och kan till och med skämta med sina små viftande händer. Han är så medveten och har bra koll både på alfabetet och var jag gömmer fjärrkontrollen till tv:n. Inget undgår honom.
Något vi inte lyckats ro i hamn är att han ska bära sina glasögon. Eftersom han är ordentligt närsynt ska han ha dem all sin vakna tid men lyckas man 10 minuter på en dag så är det rekord. Vi har kämpat med detta i ett år nu...men...ne. Funkar inte. Han smular snabbt sönder dem med sina små flinka fingrar eller bryter av dem på mitten. Samtidigt vill han ha dem fast inte på sig.
Jag önskar att det fanns en annan lösning... ett rejält förstoringsglas kanske?

Jag hoppas ni har haft en härlig helg med massor av vårsol go´vänner!!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar