onsdag 15 februari 2012

Kräkarn

Z & mamma gör ballongdjur. I detta fall en tax.
Snö snö...ja nu är det vinter här i de sydliga delarna av vårt avlånga land. Och vad jag anser om det går jag inte närmre in på ikväll.
Jag och min tentapartner satt idag och fnulade på vår uppgift på Campus för att göra den redo för en första inlämning. Vid lunchtid ringer Z:s dagis och förmedlar den goda nyheten att Z kräks. Min lilla pluttunge. Så jag ringer Marcus och ber honom på mina bara knän (eller snarare beordrar honom) att hämta det lilla livet. Men det slog mig då...just i denna stund då jag satt med mobilen i ena handen och koncentrationen i en onödigt tråkig ej svenskskriven forskningsrapport i den andra... är Z verkligen magsjuk eller har hans förmåga att svälja försämrats?! Det hände nyligen en liten incident då Z satt och gnagade på en tapet eller något annat tillgängligt att han satte något litet i halsen och hostade tills han kräktes...stora mängder tills det störande objektet var borta.
Idag när han ärade de övriga lunchgästerna på dagis med en kräk-kaskadvar det i samband med mat....
Jag hoppas att det är en magsjuka...men han har varken mått dåligt här hemma under eftermiddagen o kvällen eller kräkts eller nåt. Han äter, dricker och busar som vanligt.
Kan en dålig sväljreflex försämras???
Usch usch...hemska tanke. Jag får nog ta och ringa doktorn igen....

Ja tyvärr hinner jag inte skriva mer nu för jag måste plugga vidare men jag kan meddela att våren är på väg. När jag åkte hem förut hörde jag en fågel som gapade vilt: "KVIDDEKVIDDEKVIDDE...VITT" Visst sjutton är det den här vårfågeln...med näbb och allt?!

Ha en fin kväll go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar