torsdag 23 februari 2012

Hemtenta och energisprutor

Nu har jag återvänt från de djupa skogarna. Jag har bott hos en riktig energispruta sen i tisdags. Det är min tentapartner jag refererar till. Jag blev nerbjuden till henne så vi kunde arbeta dag och natt med vårt stora projekt och jag tackar inte nej till ett sånt fint erbjudande. Jag kan inte påstå att vi har sovit bort tiden... inte heller att vi satt och dammade i ett varsit hörn med våra datorer och pratade i akademiska termer.
Men jag måste nog erkänna att det pratades en hel del om så mycket annat än vårt arbete. Men är det så konstigt?! När man träffar en sån där människa som man direkt fattar tycke för och känslan av att man har känt varandra sen man satt i sandlådan och öste sand på varann så blir det lätt att samtalsämnena bara tar vid. Denna tjeja är en riktig klippa på detta med att studera och hon plockar omedvetet fram mina bästa sidor...och framförallt ger hon så otroligt mycket energi. Det känns lite som att jag har vilat upp mig på ett SPA en vecka. Jag är full med energi, ideer och jag hoppas innerligt att jag får möjligheten att arbeta med henne igen. Det slank väl ner något glas... eller tunna med rödvin dessa dagar men det var i rent studiesyfte då vår lärare nämne vid ett svagt ögonblick att de bästa texterna som skrivits har skapats i samklang med vin. Så det är klart man följer ett proffsråd ;-)
Kontentan av dessa dagar är ett färdigt arbete som har skrivits med många skratt och glädje!!

Min alldeles egna lille energispruta, Z, blev glad när jag kom hem och satte mig genast i arbete. Han skulle som en liten kunglighet köras omkring på en säck-kärra i trädgården mellan fågelborden för att ge de små fjädriga liven mat. Sen spenderade vi kvällen till att göra ballongdjur och bara mysa. Min fina Z.
Nu är det en varm dusch som står på agendan och sen måste jag uppdatera mig om vad som hänt i Big Brother huset....ja jag ser på BB. Dessa intriger på mediekåta människor som verkligen tror att de kommer kunna göra karriär på att bära sig åt så pass att en annan sitter med skämskudden i knät.

Ha en fin kväll go´vänner och ett stort tack till fina Anette för ett superkul samarbete!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar