söndag 19 februari 2012

En vanlig söndag

Vaknade tidigt (nähä?) och upptäckte att snön som lyste upp mörkrets timmar nästan var borta. Istället täcktes marken av ett lager is med små forsande vattenbäckar som skyltade med "brutna-ben" varning. Härligt tyckte också Z som även idag ville leka dusch under stupröret vid husknuten.
Vi gav oss iväg till min syster på förmiddagen för att inhämta lite ved. Z tyckte det var en strålande ide och drog runt sin moster både inne och ute och visade sina fingriga färdigheter på allt han kunde nå. Han såg också till att väcka de sovandes marsvina med några välriktade knytnävsslag mot buren och dessutom pillade han bort vattnet hos ute-kaninerna...förmodligen för att de inte skulle dricka för mycket...eller nåt. Moster for snabbt efter honom i de hyperaktiva svängarna och Z njöt i fulla drag.

Idag gjorde jag ett fynd när jag var på kyrkogården med min mamma och tände ljus på pappas grav. Vid en av servicestationerna som är prydligt utplacerade på kyrkogården hade någon hängt upp en vit käpp som är ett hjälpmedel för synskadade. Först reflekterade jag inte så mycket över den formodade kvarglömda käppen...men sen slog det mig. "Hur kan man glömma sin blindkäpp?" Hade ett smärre mirakel skett för käppens ägare? Ja det är konstigt...men nu är det andra gången jag funnit ett kvarglömt hjälpmedel på en udda plats. Den första gången var vid strandkanten på Fuerteventura där en krycka placerats i sin ensamhet.
Vore intressant att veta historierna bakom de händelserna...nyfiken som jag är.

Ha en fin kväll go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar