lördag 4 februari 2012

Barbapapa och korren

När Z var en nykläckt liten rosig bebis så tyckte jag att det var så himlans svårt att klä honom varmt i bitande minusgrader. Hela bebisen var invirad i kläder, strumpor, tossor, overall, filtar och en pösig åkpåse. Fast den ständigt blöta munnen gick då aldrig att hålla varm. Åren gick och Z fortsatte att hålla området kring munnen måttligt fuktad. Ja det blir lätt så när dessa små knubbiga händer i princip bor i den lilla munnen. Lite typiskt SMS också.... hand i mun. Vilket fall som helst så även nu drygt tre år gammal så är det nästintill omöjligt att vara ute och leka i -15 med en frysbenägen mun och haka. "Jamen ta på ungen vantar då!" härjar någon ute i landet. Hmm...jo det gör jag, ca 25 ggr på 7 minuter. Lite dött lopp där. Så Z får snabbt köldutslag och mamma (jag) smörjer. Det innebär att ma istället får hitta på superroliga lekar inomhus istället. Idag lekte vi barbapapa.
Jag la in ballonger under hans tröja och blåste tills Z såg ut som en... eller Michellingubben som gör däckreklam ni vet. Z skrattade förtjust och ville ha uppblåsta ballonger innanför alla klädesplagg. Kul hade vi och om inte annat isolerade det ganska bra. Jag kanske skulle prova det...frusen som jag är.

En stund senare upptäckte vi vår lilla ekorre som inkvarterat sig i boden på tomten. Han hade överaskat funnit småfåglarnas talgbollar som dinglade ensamt i fågelhuset. Han kämpade och slet med den strängt fastknutna bollen så till slut kastade vi ut lite mer exlusiv mat och inte lika svårfångad.
Bilden ni ser är ett kollage ska tillägas så ni inte tror att vi har 6 st fågelbord utanför fönstret och lika många heltokiga ekorrar. det är bara jag som inte har fotografering och fotoredigering som yrke om man säger så.

Det var nog allt jag hade att skvallra om idag... så.. over and out!

God natt go´vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar