fredag 27 januari 2012

Z segrar!!!!!

Då var det spikat, hugget i sten och bestämt! Vi får bidrag av Landstinget till vår familjevistelse på Ågrenska!
Jag fick ett mycket trevligt samtal idag av en kvinna från Ledningsstaben på Landstinget. Hon meddelade att de tänker bekosta vår vistelse till den största delen eftersom det är en sådan sällsynt diagnos. Hon hade fått starkt medhåll av Direktörn jag nämnde igår.
Jag blev så glad att de hade lyssnat och uppmärksammat vår situation. Att de ens svarade. Det var stiligt gjort av dem tycker jag och nu ser jag fram mot vistelsen i maj om vi blir en av familjerna som blir antagna. Nu slipper Marcus hyras ut som Påskhare så ni kan sluta att lägga beställningar ;-) .

Jag blev så jädrans glad att jag höll på att sätta i halsen när jag talade med damen i telefonen. Men... är det inte liite konstigt att varken personalen eller cheferna på habiliteringen ens kunde föreslå denna kontakt till mig. Eller att de själva ordnade detta åt mig.
Oxå finner jag det lustigt att man måste kämpa sig blodig för att lyckas med något. Tänk då dem som inte orkar eller anser att ett nej är ett nej. Jag ska inte lägga till en negativ klang i detta inlägg... inte idag. För idag är jag glad och stolt över att jag inte gav mig. Jag är glad att Z ska få åka på en vistelse som är för honom där han för en vecka är normal och att hans beteende inte påverkar någon negativt utan det ses som fullt naturligt.

Nu ska jag gå och lägga mig med ett fånigt leende på läpparna och drömma om vad jag åstadkommit idag!!!

Godnatt go´vänner!!!!

3 kommentarer:

  1. Så bra!!!!! Det nytter å ikke gi seg, men som du sier tenk på de som ikke orker... Jeg gir meg ikke, uansett :) glad på dine vegne og stå på videre. Vi er flere her ute :) god helg ønskes fra Norge

    SvaraRadera
  2. Så roligt och jag hoppas verkligen att vi också kommer oss dit. Det skulle vara så roligt att träffa alla andra. Jag tror det skulle vara bra för alla som vill fara på det skulle få det. Men det finns kanske inte platser till alla. Men de var ju bra att de var villiga att betala för veckan. Ha de gott.

    SvaraRadera
  3. heja heja du ser att du kan och är så duktig blir så glad för er skull :)
    Jätte kram
    Malin KN och Amir

    SvaraRadera