tisdag 10 januari 2012

Observation och Java

Gårdagens feber på lille gulliga Z var som bortblåst på morgonen. Den försvann med sömnen någon gång under natten och han var redo med sin outömliga energi att inta en ny dag. Dessvärre (för honom) fick han snällt stanna hemma på "observation" då jag ansåg att febern borde ha en ej så frisk grund. Marcus och jag bytte av varandra under dagen så vi om vartannat kunde åka till jobb och skola. Z visade inga tecken på någon sjukdom röjde glatt omkring hela dagen. Så imorgon blir det nog dagis igen om han fortsätter så här.

Om en vecka så ska min lilla grupps forskningplan vara inlämnad så vi sedan kan presentera den på en examination några dagar efter. Gruppen som jag har äran att tillhöra är en blandning av skarpa hjärnor och för första gången på länge så finner jag grupparbete roligt! Jag känner att jag börjar få en nytändning igen angående studierna... och jag hoppas det håller i sig. Det är tufft emellanåt att kombinera studier med ett sömnlöst liv fyllt av medföljande stress och oro. Jag skulle hellre se att jag hade ett fast och tryggt arbete istället där man kan stänga av allt efter en arbetsdag och på helgerna. Nu stressar jag istället upp mig om jag ligger efter några hundra kapitel och tänker konstant på det och får snällt fylla upp just den värdefulla fritid med dessa istället.
Fast man kan inte få allt här i livet och dessutom har universitetet ett fantastiskt cafe´vilken jag är stamkund hos. Jag är nog koffeinmissbrukare... bara att erkänna....

Nu ska jag brygga mig en kanna starkt java, svepa en slatt cocillana och sätta mig ner i en pösig fåtölj och läsa några forskningrapporter medans lillen sover.

Ha det så bra go´vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar