torsdag 12 januari 2012

Oberäknelig vårstädning

Vad ska jag skriva om för finurligt idag då? Kanske om hur bra strukturerade intervjuer är i en kvantitiv forskning med som innehåller känsliga frågor? Ne... det är ett alldeles för vanligt ämne att utveckla så här på kvällskvisten.
Kanske om det är ett faktum att fötterna växer hela livet? Eller varför tvättmaskinen ska lägga av när man har en hög av akut-tvätt med diverse mänskligt avfall som ligger på tur och väntar att få tillbaka sin ljuvliga doft och färg? Ne... det är oxå vardagsmat.
Ja då vet jag inte hur jag ska rikta dagens ämne... idetorka här i stugan.

Jag kanske kan nämna min underbara morgon som bestod av lite vårstädning....
Z har nu lärt sig att plocka av sig sin blöja genom byxbenet på sin supertighta nattdräkt med dragkedja i ryggen  och vältejpade t-shirt som pryder den övre kroppshalvan. Jag trodde att jag äntligen kommit på en bajsfri sänglösning men tji fick jag.
Så efter Z hade duschat flera gånger för att få bort den "inhemska" lukten som nog krupit in under skinnet så skickade jag honom till dagis för att sedan ta tag i operation säng... och vägg.
Skurhandskar, ytdesinfektion, skurmedel och andra spännande kemikalier höll mig sällskap under en dryg timma när vi gemensamt försökte få fram den rätta färgen på Z:s säng igen. Tyget som omsluter sängen ska vara tvättbart men det suger också åt sig en del fukt....och lukt. hmm.
Till slut lyckades jag nog återställa rummet till dess normala utseende och doft men hade då missat ett viktigt möte på habiliteringen (vilket Marcus snällt fick gå på själv) och dessutom kom jag försent till mitt gruppmöte på Campus.
Men det var ingen som skällde på mig för det... och ingen vågade nog det heller för dessa dagar ser jag inte så snäll ut. Snarare åt det lite farliga och oberäkneliga hållet. Med envist röda och svullna ögon som en liten present från min öroninflammation som tack och lov börjar bli lite humanare, ramlar jag in i grupprummet med en fluffig stirrande blick som ser alert och nygråten ut. Mitt hår ska vi inte prata om och dagens outfit påminde lite om en svampplockare som varit vilse i skogen i tre veckor. Dock frånvaron av barr...

Ne... jag får väl komma på en blogg-ide tills imorrn istället.

God kväll go´vänner!

1 kommentar: