onsdag 25 januari 2012

Mössans hemlighet


Ja då har det hänt!!!! Äntligen!!! Som vi har tränat och kämpat! Z har nu officiellt en mössa UTAN knäppe, snören eller något annat som hjälper till att hålla den på plats. Helt fantastiskt.
Oj, vilken nyhet...tänker någon och stänger ner bloggsidan för att istället kolla in vad Juholt ska pyssla med i framtiden på någon trovärdig webbplats.
Men för oss och lilla raketZ är det just en nyhet.
Vi har länge trälat med mössor, vantar och skor som ska plockas av lite varstans och speciellt om det är 20 minusgrades och halv storm. Skorna har vi löst lite tillfälligt med ett par starka remmar som man kan knäppa runt hans små bulliga vrister, vantarna...nja experimentering pågår och nu äntligen..MÖSSAN. Jag råkade få syn på en häftig tuppkam-mössa med döskallar på i en affär igår och eftersom jag tycker om kläder som inte väcker uppmärksamhet på något sätt så skulle väl denna vara perfekt. Jag fick en känsla av att Z skulle tycka den var mysig och förhoppningsvis så pass att den fick sitta kvar.
Så fort jag kom hem och gav den till honom drog han på sig den och spenderade kvällen i den.
Och även idag under pulkaåkning och promenader på dagis har den prydit hans lilla blonda hårsvall och han kände sig nog som en stor pojke nu när han fick slippa sin hjälmhuva.

Ni som fortfarande hänger er kvar undrar väl hur jag mår förstår jag vilket har varit de senaste fyra veckornas ämne här (sorry)... jo jag fick lämna föreläsningen idag pga av jag störde de med mitt höga hostade och mitt bländande högröda ansikte. Fast eftersom jag ändå inte hörde något av det som sas så missade jag inget. Funderar allvarligt på att kolla runt på blocket och se om det finns någon hörapparat till salu...eller en sådan här tratt man hade för hundra år sen jag kan hålla mot örat.
Nåväl...det går nog över till jag gifter mig!!!!

Ha en fin kväll go´vänner!!!!

1 kommentar: