onsdag 4 januari 2012

Glödande hovar

Då var snart dag nummer fyra avverkad detta år. Känns skönt att vi klarat oss så långt inpå året utan större problem. Visst råkade bromsarna lämna in på bilen när jag åkte genom stormen Emil på väg hem tidigare idag. Fast det positiva med det är att jag inte riskerar att åka dit för fortkörning då hur mycket jag än trycker plattan i botten motarbetar bromsklossen min intention att åka fort snabbare. Dessutom sprids det en behaglig värme i kupen av den glödande fälgen. Jag älskar verkligen min bil. (fast om det är någon som känner sig sugen på en blå jäkla skitbil model v70 så hojta till)

Z var glad som en nymatad lärka när han kom hem från dagis idag. Han tog snart itu med lite sedvanliga revirmarkeringar på årets resekataloger som av någon konstigt anledning låg på golvet framför tv:n i Z:s hörna. Efter en mindre jakt genom huset för att knöla på honom ny blöja och lite torra kläder så bestämde Z att vi skulle leka häst. Men inte denna dag heller fick jag vara ryttaren utan jag var den trötta ardennern som ofrivilligt skuttade runt i huset med pigga lärkan på ryggen. Det där med att mamma är aningens sjuk köper inte Z som en ursäkt för att slippa ett galopprace... så det var bara att verka hovarna och lägga iväg över stolar och annat som stod ivägen.
Med en skrattandes Z på ryggen som tecknar "mer" hela tiden är det svårt att sluta... fast till slut upptäckte han att nallen var tvungen att byta blöja (ja han är inte potttränad ännu) och nästa lek var redan igång. Tack nallen!

Nu ska jag ta mig en skål havre och ställa mig och sova vid soffan.

Natti Go´vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar