söndag 15 januari 2012

Galor och mardrömmar

Däckade som en uttjänt gråsten i den gamla hörnsoffan igår. Jag drömde om olika forkningstekniker och tråkiga vetenskapliga termer. Vaknade upp som om jag hade haft en mardröm.... svettig och livrädd.
Ja det ska bli skönt att lämna in denna tenta på måndag fast det innebär kanske inte att jag kommer att sluta ha vetenskapliga mardrömmar. Fast ju närmare en tenta jag kommer desto mer stressad blir jag. Men då är det tur att Z finns så jag har en chans att tänka på nåt annat ibland. Idag har han roat sig med en massa saker. Granen skulle kastas ut... eller vikas ihop i vårt fall då det är en plastgran. Z var på alerten och drog och slet i de få kulor som fortfarande satt kvar, glittret flög omkring så jag trodde ett tag att jag befann mig på Oscars-galan. Men där någonstans bland allt glitter och envisa skruvar som håller fast granen gick luften ur mig. Jag är efter 3 veckor fortfarande sjuk med en fruktansvärd envist virus som bjuder på hörselnedsättning, hosta, halsont och ögoninflammation. Jag skulle bara vilja ligga en vecka i sängen och dricka nåt hemmakokt superte bland ett hav av näsdukar och se på gamla filmer. Fast det innefattar i mitt livsschema tyvärr... så det är bara att ha ett rör med Treo i fickan och hänga på.

Så granen är avklädd men inte undanstoppad så julen har ännu inte tagit avsked här hemma. Kan det innebära att det eventuellt dyker upp en julklapp till? Z fick iallafall det i morse... en massa nygammalt. Jag slog in lite olika leksaker i påsar och papper och han öppnade dem ivrigt. Z fann det väldigt kul att leka julafton även att han kände igen de mesta gåvorna. Fast en gåva tog nog gladhetspriset. En rulle toalettpapper... av nån anledning råkade jag slå in det vilket senare resulterade i ett hav av papper på golvet med Z sittandes mitt i. Som man bäddar.....

Nej...nu måste jag spä på lite information till mina mardrömmar igen!

Ha de gott go`vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar