fredag 6 januari 2012

Flygplan och bokstöd

Dagen till ära... eller redan igår kväll kom min syster, Z:s moster hit för en sällskapskväll. Tillfället var väl inte det bästa att ha folk hemma med tanke på att Marcus och jag hör som två 107åringar och andas mer nässpray än syre. Fast syrran har sett det mesta och skrattade gott när hon insåg att det var som att besöka ett ålderdomshem när vi halvskrek till varandra för att höra något. "Har du plåster?" frågade syrran undrande. "Ja vad vill du ha för tofsar?" svarade jag. Det är så det låter här fortfarande... nivån på att inte bli förstådd är ganska så hög.
Idag hjälpte min svåger till med bromsreparation på min fantastiskt hållbara bil så nu rullar den på smidigare än någonsin. Tack Andreas!!!!
Hmm..annars är det som vanligt. Z klämmer ut hudlotion över hela sig i ett obevakat ögonblick, placerar sig på en sovandes hund för en förväntad ridtur och eviga blöjbyten på dockor och nallar. Härliga unge!

Mina öron är fortfarande till salu för ett överkomligt pris och kan även tänka mig ett byte. Vitlökspress eller ett bokstöd godtas. Annars en fungerande antibiotikakur... man kanske skulle ta en resa till ett land där de har dundersprutor... såna man får när man blir sjuk på semesterresan och tillfrisknar på ett par timmar. Ja, en resa får det bli. Om inte annat löser det nog problemet om man sätter sig i ett flygplan och stiger snabbt till 10000 meter. Då säger det väl pang i de små prydnaderna på huvudsidorna och jag är hörande igen. Eller exploderar jag totalt av trycket och det skulle kanske kännas besvärande för resten av resenärerna. Ne, jag får nog stanna hemma vid närmare eftertanke,

Nu ska jag läsa en bok. Ladugårdens djur heter den och är mycket spännade. Hoppas det är en ko i boken.

Ha det så bra go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar