fredag 13 januari 2012

Fiktiv vätskebrist

Med bestämda små händer tecknade Z "välling" i morse. Klockan hade knappt vaknat och gäspade trött att den inte hade för avsikt att berätta tiden för mig. Automatiskt fifflade mina händer på dvd:n med den förladdade filmen om Musse som stökar runt i sitt välbesökta klubbhus. Alltid roar det av Z en stund så jag hinner ladda den snart uttjänta kaffebryggaren till dagen första kopp kaffe.
Jag fyller på kaffepulvret i behållaren och upptäcker att jag återigen glömt att lägga i ett filter. Gör om gör rätt... och öppna ögonen... låtsas se vaken ut.
Klockan vaknar, hundarna vaknar, marcus vaknar och vips så är alla där de ska vara under ljusets ljusa timmar. Dagis, jobb och skola.
Skriva, söka, diskutera... dricka kaffe, vakna från att huvudet ramlar ner hårt på skolbänken där någon ristat in "Anna" med en blyertspenna. Skriva, läsa och slutföra.
Hämtar världens gladaste Z som dansat ut julgranen på dagis. Han är trött...men glad.

Marcus och Z busar och skrattar... jag läser lite till... skriver...
Z vill sova, Godnatt, puss,,,zzzzzzzzzzzzz, idag gick det undan.
"Rocky"3 visas på tv:n... intressant hur snabbt man kan bli svettig så fort ett par boxningshandskar kommer på. Oroar mig för att pojkstackarn ska få vätskebrist...
Slumrar....

Godnatt go`vänner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar