lördag 21 januari 2012

Exploderande trumhinnor

Då var snart denna dag till ända. En tidig morgontenta i psykologi förgyllde starten på dagen. Konstigt nog hade de valt frågor som jag inte ens trodde fanns... men med lite fantasi och en halvt vaken hjärna lyckades jag formulera några enligt mig själv...excellenta svar. Hoppas bara tentamensfolket anser samma sak.
Väl hemma intog vi en god lunch av febernedsättande kemikalier och sköljde ner det med lite hostmedicin. Z däremot var piggare än... jag vet faktiskt inte vad jag ska jämföra med men han visade inga tecken på sjukdom. Men lika sjutton fick vi ställa in kalaset eftersom hans gamla sjuka föräldrar var och är febriga smittohärdar.
Men vi bestämde att Z ska få komma på ett eftersläntarkalas framöver istället.
Eftersom festligheterna uteblev var vi tvugna att ordna lite party hemma istället. Z fick en liten present och såpbubblor blåstes så golvet blev halt som en hockeyrink. Ballonger blåstes av en hostande pappa och Z såg till att ballongerna sjöng ljuvliga men aningens smällande toner. När mina trumhinnor exploderat så lekte vi lite tystare lekar men otroligt aktiva.

Nu har jag planerat in en medvetslöshet i soffan medan tv:n serverar en lördagsfilm.
Ha en underbar kväll go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar