måndag 19 december 2011

Underbara jul!

Om någon ringde mig och påstod att jag vunnit på Lotto... mer än 34 kronor vill säga... undra hur jag då skulle reagera? En man från någonstans i Sverige fick just ett sånt underbart telefonsamtal om att han var en lycklig vinnare till 4,8 miljoner. Men blev han glad? Icke sa nicke... han trodde det var nån telefonförsäljare så han avslutade samtalet snabbare än snabbast. Till slut förstod han väl allvaret så nu sitter han nog och bokar resor och spekulerar på sin drömbil...

Personligen skulle jag heller inte tro på ett sådant samtal. Jag skulle inte tro det förrens pengarna låg på kontot...

Julen stressar sig allt närmre och jag tycker det märks på föreläsningarna. Av 59 studenter satt det idag ett 20-tal och skramlade i den stora salen. Vissa har nog redan dragit hem eller tagit semester.
Affärernas parkeringar är smockfulla med isiga bilar så att spontant slinka in och köpa en liter mjölk tar en så där ca tre timmar. Underbara jul!
Ja på lördag är det dags för Kalle Anka, must, glögg och nötknäckartävling... ett och annat julklappsrace ska väl oxå hinnas med.
Sen är det över.... så mycket stress för en dag?!
Det är väl dags att även jag påbörjar mina julklappsinköp snart... för det är ju den stora frågan i dessa juletider: "Är du klar med julklappsinköpen?"
"Ne, jag har inte börjat ännu" svarar jag och blir bemött med bestörtade blickar. Hur ska hon hinna? tänker de stressat.
Men jag hinner nog... det gör jag alltid. Om inte annat kommer tomten och han brukar ju ha med sig en säck full av klappar så hinner jag inte så har ju han en del.

Usch vad jag är trött idag..... vill bara sova en livstid och sen ta en kopp kaffe för att sen sova en livstid till....

Hörs i morrn go´vänner....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar