måndag 26 december 2011

Tack tomten...

Hela familjen är attackerade av baciller och virus. Näsor rinner, ögon kladdar ihop och vi nyser och hostar om vartannat. "God Jul" skrattade tomten när han kastade in en säck med baciller till oss.
Fast det man inte dör av... osv.
Z och jag har lekt snickare på förmiddagen. Vi skulle bygga ihop en IKEA-hylla utan bruksanvisning. Z bistod med en ficklampa och att testklättra i den ofärdiga hyllan medan jag kraftigt bländad av lampans sken skruvade, vred och vände på brädhögen. Till slut och efter många konstiga nypåhittade svordomar senare hade vi lyckats och Z var så nöjd över sin bedrift.
Just nu känner jag bara för att ligga och sova på en väl vald plats... under en filt med nässprayen i näsan och ipren i dropp kopplad till min trötta kropp.
Fast det är inte aktuellt... Z har andra planer. Fast nu sover han middag...jag kanske oxå skulle ta mig en lur...

God fortsättning go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar