söndag 4 december 2011

Och vinnaren är.....?

Denna helg har varit helt fantastisk. En Z som varit på sitt allra bästa julhumör och varit lätt att avleda i de mest besvärliga situationerna.
Vi har spenderat mycket tid hos Z:s mormor där vi har lekt med modell-lera, möblerat om, retat upp katterna och burit fram varenda blomma som hon har i fönstren till bordet. Jodå... hyperaktiva Z sitter minsann inte stilla och varför ska man när man kan busa. Mormor, fyndig som hon är har köpt in Z-säkra blommor av tyg så de tål att flyttas, tappas och gnagas på. Mormor hade till Z:s stora glädje en tomte som dansade med omänskligt hög musik. Den vevade glatt med armarna när den svängde till en amerikansk julmelodi men inte tillräckligt om Z fick bestämma så han hjälpte den på traven milt uttryckt. Han snurrade tomtens späda små metallarmar varv efter varv så det knakade oroväckande i den. Jag tyckte jag såg tomten dra en lättnandes suck när vi stoppade snurrprinsens från hans bus.




Nemen..är det inte kaninen som gungar på en trädgren? Tänk vilket sammanträffande
Bailey
Skogen har oxå fått ett trevligt besök av hela familjen i helgen där Z fann några av sina små leksaker ligga bland buska och stenar. Vilket sammanträffande att de oxå var där tyckte nog han.
Jag och hundarna åkte dit en stund innan och planterade ut allt så när Z och pappa kom till skogs så var det leksaksjakt på högsta nivå.

Rocco
Det senaste orosmomentet i familjen är karln. Jag är lite smått bekymrad över hans minne. Om det beror på åldern är jag inte säker på men något är det. Sedan om jag är redo att lägga ut honom på Blocket ännu är inte säkert men just nu en överhängande tanke.
Igår skulle de på elitserie-hockey eller vad det heter. LHC mot... ett annat lag förmodar jag. Efter det skulle de visst avlägga en visit på någon pub och allt vad det var. Ja en boys-night out med andra ord. Hockey hit och hockey dit... tjat om denna hockey veckan lång.
Så det första han sa när han ramlade in i vårat alltid vakna hem på småtimmarna var: "Du Cilla.... vet du hur matchen slutade?" Jag tittade på min hockeyfanatiker förvånat och frågade om han inte varit på matchen. "Jo... men jag vet inte vem som vann"
Ja, tänk så snabbt man kan glömma den lilla detaljen för det är väl det det handlar om... vem som vinner?! Men tjej som jag är så kan väl inte jag sånt?!  Men det var nog så att de hade fullt upp att dricka kaffe och äta småkakor under hela matchen att de råkade gå miste om den informationen... eller vad tror ni? ;-)

Ha en fin kväll go´vänner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar