söndag 25 december 2011

Jultomten

Z & självaste Jultomten
En härlig julafton hade vi i vårt lilla hus medZ:s mormor, moster, morbror och givetvis jag och Marcus deltog. Ja Z var ju självskriven och uppe med jultuppen.
Tiiidigt i ottan upptäckte Z och jag att vi hade haft ett nattligt besök medans vi sov. Julstrumpan som vi prydligt hade hängt upp på vedspisen var proppfull med julklappar...fast det var en ganska liten strumpa. Z höll på att ramla omkull när han såg några klappar sticka upp och dök snabbt i strumpan och började allt annat än sakligt att öppna dem. Konstigt nog hade tomteskrället GLÖMT att lägga i något till mor i huset...hmmm... jag har väl inte varit snäll nog kanske.
Dagen förflöt med de närmsta och glöggen och maten spred sin härliga doft.
Sedvanliga och något uttjatade Kalle Anka skrålade ur tv:n medans någon slumrade skönt i soffan. (det var inte Z ska tilläggas)
Plötsligt dunkade det på dörren och in kom jultomten till Z:s förtjusning. Snabbt fann hann sig tillrätta i hans knä och bad bestämt tomten om hjälp att öppna sina fina julklappar. Jag däremot var mest imponerad över tomtens fluffiga ögonbryn... men han berättade lite generat att det var tomtemor som hade stylat dem i år. Hon får allt skaffa sig nya glasögon tills nästa gång...ansåg jag.
En stor kram fick tomten av Z innan han lufsade iväg igen med sina välmarkerade ögonbrynsbuskar.

God Jul till er alla och god fortsättning!!!

Ha det gött go´vänner!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar