onsdag 28 december 2011

Halvdöva och heltrötta

Smärtstillande, antibiotika, hostmedicin och en massa astmamediciner har nu ersatt glögg och julgodis. Hela familjens smaksensationer är som bortblåsta och förmodligen smakar en grankotte lika gott som en skinksmörgås... något krispigare bara.
Vi har alla lock för öronen så ingen hör vad den andra säger... om inte annat påstår Marcus det eller så passar han på nu bara. Till och med hundarna drar nytta av denna tillfälliga hörselnedsättning och spelar med i den döva leken. "KOM HIT" kraxar jag snorandes på trappen och hör mig själv alltför bra innanför de svullna hörselgångarna. Hundarna fjantar bara förbi och hoppas att jag ska förstå att även de har en släng av den tillfälliga dövheten.

Jag drar mig till minnes de gångerna man lyckligtvis varit i utlandet när sjukdomarna slagit till och en stressad hotell-läkare kommer med sina dundersprutor som gör en frisk på 12 timmar. Vad innehåller deras medicin och varför har inte vårt lokala apotek de sprutorna på lager?

Gnäll gnäll.....
Men i morgon är det en ny dag och då SKA jag höra nåt igen. Och ni som ringer hem till mig bör veta att jag svarar endast om jag råkar sitta vid telefonen... annars hör jag den inte. Upptäckte precis att jag har 4 missade samtal. Sorry...

Stay well go´vänner!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar