fredag 23 december 2011

Den motsträviga tomten

Den mörka glöggen sprider sin djupa juliga doft genom hela huset. Jodå... ikväll ska det provsmakas medan de sista förberedelserna inför morgondagens årilga möte med självaste jultomten!!!
Det tittade in en ganska motsträvig tomte häromdagen... eller rättare sagt jag visade Marcus de fina tomtekläderna jag införskaffat julaftonskvällen till ära. Han klädde ovant på sig Tomtefarutstyrseln och blev liite förvånad att jag inte köpt en tomtemask utan endast ett skägg! Jag förklarade att han är ju så lik tomten... eh, med sitt svartbruna hår ....och näsan...o ja...han är man liksom. Men han nappade inte på den iden. "Då kommer han ju att känna igen mig" åbäkade han sig medan han hängde fast skägguet i sina öron. Innan jag han fram med kameran för att föreviga den motsräviga tomten kom han på ett sätt att kunna vara inkognito på julafton.
Tomtefar.....
Jaja...  vi får väl hoppas att den riktiga dyker upp så man slipper en rockstjärnetomte i år.

Vi har idag även klätt vår nu ganska sneda julgran igen. Z har en förkärlek till att plocka, fixa och dona och det innefattar givetvis även julgranen. Vi lär inte ha några som helst problem att hålla en julgransplundring här hemma sen och när jag tänker efter så kan jag tänka mig att hyra ut Z per timma efter jul om ni snabbt vill ha er gran rensad!!! Men jag garanterar inte att en enstaka stjärna eller kula inte har ett och annat bitmärke i sig.

Ne nu måste jag återgå till julstöket. Och för er som vill få en x-tra glimmande stjärna på himlen kan gå in på Z:s insamling för UNICEF och hjälpa de som inte har turen att få leva som vi...eller överhuvudettaget. På  http://unicef.se/egna-insamlingar/zigge kan ni skänka en slant eller handla i web och gåvoshoppen.
Ni kan även sms:a KÄMPA ZIGGE till 72900 så skänker ni 50:-

Ha det så gott i stugorna!
God Jul go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar