fredag 11 november 2011

En helg

Jag är inte hemma.
Jag bor på hotell denna helg... nej jag har inte blivit utkastad... eller har jag det?
Visst var karln otroligt positiv till min frihelg och han bokstavligt packade min väska sååå...vad har han i kikaren? Dessutom stod det en flaska rosa bubbel på rummet när jag kom till hotellet från honom....
Hmmm... ska han kasta ut min underbara gamla slitna favoritfåtölj eller måla fler väggar vita? Kanske bäst jag åker hem...

Hotellrummet är jättefint. Det har en dörr, några väggar och en toalett...tror till och med jag glimtade en wc-borste? Kan det bli lyxigare?
Nu inväntar jag mina väninnor som ska dela helgen med mig så det blir säkert mycket sömn och vila.

Är det inte lustigt... på väg hit så började mina moderskänslor göra revolt. Jag saknar min lilla Z mer än någonsin. Det är väl fasen att jag ska vara så himla blödig. Visst ska det bli gött att bara få "va" en helg inget snack om den lilla detaljen men ändå.
När jag satt i duschen förut och hade experimentet, "se hur länge man kan duscha innan varmvattnet tar slut" så funderade jag över hur lyckligt lottad jag är. Visst har vi en konstig familjesituation  med mycket jobb, tårar, trötthet och oro men det är inget mot all kärlek som finns innanför de gamla väggarna hemma i huset. Jag har en karl som är...bäst helt enkelt. Vi är sååå nära och jag är så glad att jag snärjde honom så hårt jag bara kunde... ;-)
Vår underbara Z som varje dag får oss att skratta högt och får oss att älska de små sakerna i livet. Min Z.
För att inte tala om våra hundar som nu springer som yra väder på ålderns höst.
fasen vad bra vi har det.

Visst skulle jag kunna tänka mig att byta bil eventuellt. Jag har redan lagt ut en annons på Facebook men inga napp ännu. Annonsen löd:
Fin volvo till salu!!! Ganska blå med vissa lerstänk gör lacken levande. 3 av 4 däck sitter faktiskt ganska bra och lagret som envist skrapar i högersvängarna förhöjer bilåkningen till dess yttersta. Väl ventilerad bil pga att dörrlister och vissa insidor är bortpillade av en viss son... så känslan av att köra cab är snarlik. Bromsarna fungerar oftast och bistår till en säker och trygg färd. Isskr...apa och handduk ingår så du kan torka bort imman på vindrutan när du skrapar fram med en skakande ratt över de svenska vägarna. Det rekommenderas eftersom fläkten har gett upp och därmed värmen. Ja, jag kastar väl med en mössa och ett par vantar oxå... Så är du sugen på en nästan ny volvo med en känsla av frisk luft, äventyr och frihet så hör av dig!!!! /Cilla
 
Konstigt att INGEN vill ha den....
Nog om det. Nu sitter ni väl och biter på naglarna av förväntan över resultatet på mitt varmvatten-experiment?
Det blev inte kallt. Här i civilisationen tar inte vattnet slut..... ska nog flytta till stan igen. Men faktumet att jag redan nu ser ut som ett torkat russin säger väl att jag kanske ska hålla mig ifrån evighetsduschar....
 
Ha en underbar kväll och TACK Marcus för den fina presenten! Älskar dig såååå!
 
Gokväll go´vänner!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar