tisdag 25 oktober 2011

Smörig grabb


Tittut i stugorna.
Det var längesedan nu jag krafsade ner ett par ogenomtänkta rader här men livet ni vet.... dagarna bara rinner bort och dygnet räcker som vanligt inte till.
Z min lille bus han fyller däremot sina dagar med diverse upptåg och galenskaper. Han såg någon gråta på tv:n förut (nån nallebjörn som gnällde på Disney) och han tecknade tydligt ledsen och sekunden efter lade han till med en riktig gråta-min... han skrynklade ihop sitt lilla ansikte till något russins-likt och symboliserade någon som grät. Jag skrattade förstås högt och förundrade över vilken iakttagelseförmåga han måste ha.

Något han oxå är otroligt bra på är det att vara snabb som en vessla. Härom morgonen vände jag mig ett ögonblick från den lille lintotten, jag var tvungen att släppa ut en hund som stod med benen i kors för 28:e gången den natten (gammal och glapp i apparaten kan man säga) och när jag tittade till Z igen satt han och lekte glatt med smörpaketet som hade stått på köksbänken.


Men idag var han inte så snabb längre. En liten ovälkommen höstbakterie har borrat sig in i hans lilla kropp och det hostas och snoras så humöret är lika lågt som mina kommande studieresultat...
Men nu sover han äntligen efter en låååång dag utan sömn och jag hoppas att han får göra det ett par timmar till.
Ne, nu ska jag återgå till att sammanställa en examinationsföredrag som jag har på fredag vilket inte känns sådär upphetsande... men det är väl lika bra att göra det ordentligt så jag med mina 34 unga år kan glänsa överlägset. ;-)

Go kväll go´vänner!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar