fredag 23 september 2011

Materiell explosion

Ytterligare en begravning har vi idag sponsrat Teknik-kyrkogården med. En dammsugare... vår fjärde sedan Z kom in i våra liv har sett dagens sista ljus och brummar nu vidare i dammsugarhimlen. Så nu har jag faktiskt en superbra ursäkt att det är ostädat i huset... ja, den nu avlidne dammsugaren gjorde faktiskt allt. Han lekte häst med Z, bidrog till oänliga dragkamper med Z i ena änden, och emellanåt dammsög den golven oxå. En riktig vän som nu lämnat oss.

Så nu får Marcus snällt sopa golven med en golvmopp... för sopborsten var visst trasig också. Visst känns det härligt när allt det materiella brakar sönder? Och att man äntligen får något att lägga alla sina pengar på. Hoppas nästan att bilen exploderar snart så jag kan få slösa lite där också... det är ju sååå härligt!

Duschblandaren spelar visst på sista versen igen... och en rejäl takläcka har envist uppenbarat sig så jag ska inte klaga... kanske bäst om bilen inte exploderar när jag tänker efter.


Z:s nya favoritlek för övrigt är : "Ta näsan och ge tillbaks den" Ja, så fantastiskt roligt det kan vara när jag "tar" hans näsa och sedan sätter tillbaka den... mitt i ansiktet varenda gång. Han ler med hela ansiktet och kvittrar glatt när han ser sin näsa (min tumme) i min hand. Sen pekar han bestämt att den ska återlämnas.
Och vad mer... JO, vi har nu äntligen en häst! Ja... den äter mest skräpmat och ligger framför tv:n på kvällarna men det är bättre än inget. Hästen heter Pappa Marcus och Z tränar rodeo med honom varje dag. Jag sa ju att han hade anlag för ridning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar