tisdag 27 september 2011

Fullt ös

Oj oj.. inte mycket bloggande dessa dagar. Hemtentan har dragit igång med sin fulla kraft och jag gnuggar mitt huvud och dricker ofantliga mängder kaffe för att kunna reda ut begrepp och plita ner dem på min kära dator. I dagarna tre kommer jag sitta här och göra allt för att lyckas med mitt första mål inom högskolelivet. Förmodligen kommer det inte gå så bra men men... världen går nog inte under för det.
Min underbara sambo har stått för barn, hundar och hushåll idag och det blir hans fulla uppgift tills fredag klockan 16. jag kanske ska säga att tentatn håller på i en månad... för det här kan jag vänja mig vid. Han pysslar, serverar mig gott kaffe och framförallt... håller sig undan .

Jag måste vara helt ifred när jag försöker åstadkomma något jag egentligen inte kan... inga störande moment som en hund som dricker vatten så det plaskar över halva köksgolvet eller en liten gullig Z som vill att jag ska blåsa upp en ballong 27 gånger. För det sistnämnda är ju så svårt att motstå så jag låtsas om att jag inte är hemma... fast ändå inte. För vem kan hålla sig borta när jag hör Z på håll tjattra glatt i en "rida på pappa" lek från köket? Jag måste ju bara dit och pussa på han en stund innan jag smiter tillbaks till sociologins värld.

Ne...åter till tentan.....

Ha en underbar kväll... eh..natt var det visst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar