söndag 17 april 2011

Lite kort...

Idag go´vänner blir det inte något genomtänkt långt inlägg.
Jag hade först tänkt att lägga ut alla fina bilder jag tagit under dagen men kameran ligger ute i bilen och mina fötter vill inte röra sig ett steg ut. De känns betongfyllda liksom mitt huvud.
I det stora hela har vi haft en fantastisk vårdag men Z kände tidigt att hans energidepåer blev uttömda och han har varit färdig för sängen sen klockan tre i eftermiddags.
Det är så vridet på något sätt... att han inte kan känna samma trötthet på natten då resten av världen sover. Då jag vill sova.

De tre timmarna fram till den gyllene timman 18.00 har varit turbulenta med skratt, ilska, lek, huvud-dunkningar mot golvet, bokläsning och mammas avslitna hår i hans små händer. Humöret har varierat kraftigt men de sista minuterna satt han bara lugnt i pappa Marcus knä och gäspade.
Vi tittade på varandra och önskade att han alltid kunde vara så harmonisk... eller lite oftare iallafall, för sin egen skull.

Z hann knappt lägga sig ner på sin mjuka kudde innan han somnade skönt och förhoppningsvis sover han nu hela kvällen.
Nu innan jag faller i dvala i vår gamla Ektorp-soffa ska jag styra undan lite hushållsbestyr eftersom det är svårt att få något gjort när Z är vaken.

Jag avslutar med ett bloggtips som jag flera gånger om dagen måste besöka.
http://blogg.mama.nu/noelvaldeoss/

Den handlar om den lille bebisen Noel och hans familj som kämpar mot sitt sjuka hjärta. När man läser om deras hårda jobbiga liv förstår man hur bra man har det egentligen. Allt de vill är att få vara en familj, en frisk familj med sin lilla bebis. Mycket gripande och fantastiska föräldrar som kämpar hårt!! Rekommenderas varmt!

Ha det så gott alla ni där ute!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar