lördag 2 april 2011

Krympta gungor

En härlig lördagförmiddag har vi haft lekandes i olika lekparker. Min tanke var att vi kanske skulle träffa lite andra barn som Z kunde peta på men de har väl inte vanan att gå ut och leka i ottan. Konstigt. Vi fick istället sällskap av en gapande fågelunge som satt på ett hustak och skrek hungrigt efter sin mamma.

Så vi åkte rutschkana 97 ggr, klättrade i ställningar och röjde runt... vilken tur det finns staket!


Lekplatser är bra på många sätt men framförallt att man kan smyga in Z träning utan att det blir tråkigt för honom... men det ska väl oxå tilläggas att alla klätteranordningar inte är byggda för en otränad mamma i sina bästa år. Men man får snällt hänga med in i alla hål och passager och stödja det lilla livet så han inte tappar balansen vilket händer... hela tiden.

Snart tröttnade han på rutschkanan vilket jag kan förstå så då var det dags för gungorna. Jag placerade Z i en barngunga och satte fart på ekipaget. Han pekade bestämt mot gungan bredvid och tyckte att jag skulle gunga där. Javisst... det var inte igår, tänkte jag när jag försökte sätta mig tillrätta på det blöta däcket med de kalla kedjorna. Och visst satt jag... fast. Förmodligen har gungorna krympt sen sist jag roade mig med denna sysselsättning. Z skrattade när jag försökte åbäka mig loss medan jag utbriste mitt missnöje. Tänk vilken skadeglädje.

Väl hemma så var det dags att träna med hans glasögon... ja det är inte det lättaste att få dom att sitta på plats men dagis kämpar hårt på dagarna med den träningen så idag lyckades vi i säkert 10 minuter.


Inatt blir det sov natt för mig. Jag ska snart iväg och spendera kvällen hos en god vän som anordnat en vinprovning. Det ska bli så skönt att träffa mina vänner igen. Det blir inte så mycket socialt nuförtiden... orken finns liksom inte men ikväll ska jag hålla gluggarna öppna till 10 i allafall.

Ha en trevlig kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar