fredag 25 februari 2011

Kortidshem....

Jag var och besökte ett kortis idag. det var det andra denna vecka. Det första jag var på kände jag direkt att här lämnar jag inte Z. Sånt känner man bara.... varför....läget kanske...eller vet faktiskt inte.
Stället jag besökte idag var inriktad mot autism. Det var fantastiskt trevligt. Massor personal så varje barn får en egen personal. De åker o bada varje helg, lånar en gympasal där de busar o leker... utflykter o massor mer. Huset i sig  var hemtrevligt men kanske lite för lite lek.... om man säger så. Lekrummet de hade var väl inte så välfyllt..men det är nog bara jag som letar undanflykter för att hitta en anledning att välja bort avlastning som vi så väl behöver.
Det känns jävligt hårt att lämna bort sitt lilla barn för att sova...men som nån sa det ska inte vara kul...man gör det för att det ska bli kul...el nåt sånt.
Om han bara sov liiite mer så skulle jag inte behöva överväga kortidshem. Men ja...jag vet inte.
Rätt eller fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar